17. 10. 2024

Zápis do 1. tříd

Zápis k základnímu vzdělávání proběhne v roce 2026 prezenční formou. 

Zápis proběhne ve dnech úterý 3. 2. 2026 až čtvrtek 5. 2. 2026, vždy od 14:00 do 17:00 hodin.

Zápis bude probíhat ve třídách v přízemí budovy Jugoslávská 126.

Den otevřených dveří neorganizujeme. 

K zápisu se povinně dostaví i ty děti, které v minulém roce obdržely rozhodnutí o odkladu povinné školní docházky.

 

Doporučujeme pozorně pročíst následující informace.

1.     Zápis bude letos opět probíhat v úplné koordinaci se systémem elektronické podpory zápisu města Brna.

2.     Ještě před zápisem je nutno provést registraci dítěte do systému elektronické podpory zápisu města Brna.

3.     Informace k elektronické podpoře zápisu do základních škol ve městě Brně si můžete prohlédnout zde.

4.     Po provedení registrace a zadání potřebných údajů do systému elektronického zápisu města Brna vygenerujte a vytiskněte žádost o přijetí k povinné školní docházce.  

5.     Žádost o přijetí k povinné školní docházce by měla být opatřena podpisy zákonných zástupců.

6.     Nezapomeňte do žádosti uvést školu, ze které dítě přichází. Uveďte tento údaj i v zápisním lístku.

7.     Následně je potřeba zarezervovat si v rezervačním systému elektronického zápisu města Brna termín pohovoru při zápisu ve škole!

8.     Kromě přihlášky vyplní před zápisem zástupce dítěte ještě zápisní lístek.

9.     Zápisní lístek lze stáhnout ze stránek školy. Zápisní lístek je nutno podepsat. Pokud má dítě v naší škole, případně v naší MŠ sourozence, uvede se to v oddíle II. zápisního lístku. Odkazy na stažení zápisního lístku naleznete na konci informací k zápisu.

10.  Žádost o přijetí a zápisní lístek přinese zástupce dítěte v čase rezervovaného termínu do školy a odevzdá u zápisu. Současně předloží také rodný list dítěte a prokáže se dokladem totožnosti.

11.  Škola následně žádost o přijetí zaeviduje do elektronického systému a zahájí řízení o přijetí k povinné školní docházce.

12.  Pokud nemá zákonný zástupce možnost registrace do systému elektronického zápisu města Brna, může termín zápisu, včetně registrace do systému, individuálně domluvit se školou. Obracejte se na ZŘ pro 1. stupeň, Mgr. Beránkovou, tel: 545428522berankova@maskola.cz, výhradně po předchozí domluvě.

13.  Pokud se nebude moci zákonný zástupce dítěte (žadatel o přijetí k PŠD) výjimečně dostavit v termínech stanovených školou k zápisu, může si také dopředu domluvit termín zápisu na výše uvedeném kontaktu individuálně. V odůvodněných případech lze po předchozí domluvě se školou zaslat žádost spolu s kopií rodného listu dítěte a zápisním lístkem datovou schránkou do datové schránky školy. V tomto případě nahrazuje identifikace datové schránky doklad totožnosti žadatele. I v tomto případě je potřeba domluvit termín pohovoru dítětem s pedagogem školy prostřednictvím ZŘ Mgr. Beránkové.

ID datové schránky školy: scpw7p9.

 

Výsledky přijímacího řízení budou zveřejněny následujícím způsobem:

  1. seznam identifikátorů žádostí, kterým bylo vyhověno, bude zveřejněn v systému elektronického zápisu do ZŠ města Brna a na webu školy, rozhodnutí se nerozesílá
  2. rozhodnutí o nepřijetí budou rozesílána žadatelům poštou, nebo budou žadatelé vyzváni k jejich vyzvednutí

V příštím školním roce plánujeme otevřít tři první třídy. Vzhledem k prostorovým možnostem školy, ke kapacitě budov i k počtu tříd předpokládáme maximální počet míst pro přijetí do budoucích prvních tříd do 70 žáků.

V případě, že počet žádosti o přijetí překročí výše uvedený počet, budou při přijímacím řízení upřednostňováni žáci ze spádového obvodu a budou použita kritéria pro přijímání do prvního ročníku základního vzdělávání. Pokud by počet podaných žádostí o přijetí u spádových žáků převyšoval předpokládaný počet přijatých žáků, škola příjme všechny spádové žáky, i kdyby byl jejich počet vyšší.

V souladu s ustanovením Správního řádu upozorňujeme, že jako zákonní zástupci účastníků řízení máte možnost ještě před vydáním rozhodnutí ve věci přijetí vašich dětí k povinné školní docházce vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně doplnit údaje do spisu.

Seznámit se s obsahem spisu a vyjádřit se k podkladům rozhodnutí bude možné ve středu
18. 2. 2026 od 13:00 do 15.00 hod. v kanceláři školy Zemědělská 29, Brno.

(Tuto možnost stanovenou Správním řádem lze využít v případě, že by se po podání přihlášky k základnímu vzdělávání změnily skutečnosti rozhodné pro vydání rozhodnutí, v této souvislosti například místo trvalého pobytu dítěte do spádového obvodu školy. Pokud se v průběhu správního řízení o přijetí k povinné školní docházce u žadatele nic nezmění, není nutno vyvíjet v této souvislosti žádnou aktivitu ani se dostavit v určeném termínu do kanceláře školy. Pokud byste tuto zákonem stanovenou možnost využili, je nutno prokázat se v kanceláři průkazem totožnosti.)

Kriteria pro přijímání do prvního ročníku základního vzdělávání 

 

Odklad povinné školní docházky

Vzhledem k tomu, že se podstatným způsobem změnily podmínky pro odklady povinné školní docházky, naleznete zde odkaz na dokument, který vám celou problematiku odkladů pomůže objasnit.

Pokud tedy zvažujete podat žádost o odklad, doporučujeme pozorně si uvedený materiál prostudovat, případně si informace doplnit z portálu edu.cz, nebo ze stránek MŠMT


 

 

Zápisní lístek 2026 ke stažení - docx

Zápisní lístek 2026 ke stažení - pdf