17. 10. 2024
Zápis k základnímu vzdělávání proběhne v roce 2026 prezenční formou.
Zápis proběhne ve dnech úterý 3. 2. 2026 až čtvrtek 5. 2. 2026, vždy od
14:00 do 17:00 hodin.
Zápis bude probíhat ve třídách v přízemí budovy Jugoslávská 126.
Den otevřených dveří neorganizujeme.
K zápisu se povinně dostaví i ty děti, které v minulém roce obdržely
rozhodnutí o odkladu povinné školní docházky.
Doporučujeme pozorně pročíst následující informace.
1. Zápis bude letos opět
probíhat v úplné koordinaci se systémem elektronické podpory zápisu města Brna.
2. Ještě před zápisem je
nutno provést registraci dítěte do systému elektronické podpory zápisu města
Brna.
3. Informace k
elektronické podpoře zápisu do základních škol ve městě Brně si můžete
prohlédnout zde.
4. Po provedení
registrace a zadání potřebných údajů do systému elektronického zápisu
města Brna vygenerujte a vytiskněte žádost o přijetí k povinné
školní docházce.
5. Žádost o přijetí
k povinné školní docházce by měla být opatřena podpisy zákonných zástupců.
6. Nezapomeňte do žádosti
uvést školu, ze které dítě přichází. Uveďte tento údaj i v zápisním
lístku.
7. Následně je
potřeba zarezervovat si v rezervačním systému elektronického
zápisu města Brna termín pohovoru při zápisu ve škole!
8. Kromě přihlášky vyplní
před zápisem zástupce dítěte ještě zápisní lístek.
9. Zápisní lístek lze
stáhnout ze stránek školy. Zápisní lístek je nutno podepsat. Pokud má dítě
v naší škole, případně v naší MŠ sourozence, uvede se to
v oddíle II. zápisního lístku. Odkazy na stažení zápisního lístku
naleznete na konci informací k zápisu.
10. Žádost o přijetí a
zápisní lístek přinese zástupce dítěte v čase rezervovaného termínu do školy a
odevzdá u zápisu. Současně předloží také rodný list dítěte a
prokáže se dokladem totožnosti.
11. Škola následně žádost
o přijetí zaeviduje do elektronického systému a zahájí řízení o přijetí
k povinné školní docházce.
12. Pokud nemá zákonný
zástupce možnost registrace do systému elektronického zápisu města Brna, může
termín zápisu, včetně registrace do systému, individuálně domluvit se školou.
Obracejte se na ZŘ pro 1. stupeň, Mgr. Beránkovou, tel:
545428522, berankova@maskola.cz, výhradně po předchozí domluvě.
13. Pokud se nebude moci
zákonný zástupce dítěte (žadatel o přijetí k PŠD) výjimečně dostavit
v termínech stanovených školou k zápisu, může si také dopředu domluvit
termín zápisu na výše uvedeném kontaktu individuálně. V odůvodněných
případech lze po předchozí domluvě se školou zaslat žádost spolu s kopií
rodného listu dítěte a zápisním lístkem datovou schránkou do datové
schránky školy. V tomto případě nahrazuje identifikace datové schránky
doklad totožnosti žadatele. I v tomto případě je potřeba domluvit termín
pohovoru dítětem s pedagogem školy prostřednictvím ZŘ Mgr. Beránkové.
ID datové schránky školy: scpw7p9.
Výsledky přijímacího řízení budou zveřejněny následujícím způsobem:
V příštím školním roce plánujeme otevřít tři první třídy. Vzhledem k
prostorovým možnostem školy, ke kapacitě budov i k počtu tříd předpokládáme
maximální počet míst pro přijetí do budoucích prvních tříd do 70 žáků.
V případě, že počet žádosti o přijetí překročí výše uvedený počet,
budou při přijímacím řízení upřednostňováni žáci ze spádového obvodu a budou použita
kritéria pro přijímání do prvního ročníku základního vzdělávání. Pokud by
počet podaných žádostí o přijetí u spádových žáků převyšoval předpokládaný
počet přijatých žáků, škola příjme všechny spádové žáky, i kdyby byl jejich
počet vyšší.
V souladu
s ustanovením Správního
řádu upozorňujeme, že jako zákonní zástupci účastníků řízení máte
možnost ještě před vydáním rozhodnutí ve věci přijetí vašich dětí
k povinné školní docházce vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně doplnit
údaje do spisu.
Seznámit se s
obsahem spisu a vyjádřit se k podkladům rozhodnutí bude možné ve středu
18. 2. 2026 od 13:00 do 15.00 hod. v kanceláři školy Zemědělská 29, Brno.
(Tuto možnost stanovenou
Správním řádem lze využít v případě, že by se po podání přihlášky
k základnímu vzdělávání změnily skutečnosti rozhodné pro vydání
rozhodnutí, v této souvislosti například místo trvalého pobytu dítěte do
spádového obvodu školy. Pokud se v průběhu správního řízení o přijetí
k povinné školní docházce u žadatele nic nezmění, není nutno vyvíjet
v této souvislosti žádnou aktivitu ani se dostavit v určeném termínu
do kanceláře školy. Pokud byste tuto zákonem stanovenou možnost využili, je nutno
prokázat se v kanceláři průkazem totožnosti.)
Kriteria pro přijímání do
prvního ročníku základního vzdělávání
Odklad povinné školní docházky
Vzhledem k tomu, že se podstatným způsobem
změnily podmínky pro odklady povinné školní docházky, naleznete zde odkaz na
dokument, který vám celou problematiku odkladů pomůže objasnit.
Pokud tedy zvažujete podat žádost o odklad,
doporučujeme pozorně si uvedený materiál prostudovat, případně si informace
doplnit z portálu edu.cz, nebo ze
stránek MŠMT.