17. 10. 2024

Základní informace

 
 

Kontakt:

 
Vedoucí kuchyně: Jarmila Rozehnalová – tel.: 548 422 758
 
Stravovací referent: Pavla Zejdová – tel.: 548 422 759
 

Ceník jídel:

 
Informace o cenách stravného naleznete zde.
 
 
Do věkových skupin jsou strávníci zařazeni na dobu školního roku, ve kterém dosáhnou příslušný věk (školní rok je od 1.9. 2012 do 31.8. 2013)
 

Přihlašování a odhlašování stravování

 
Odhlásit nebo přihlásit strávníka ze stravování je možné den předem nejpozději do 12.00 hod. 
Při odhlašování stravy je nutné uvést:
školu, třídu, jméno, začátek a konec období na které chcete oběd odhlásit, vzkaz můžete zanechat i na záznamníku.
 
Stravu lze též odhlásit na www.strava.cz.
Stravu není možné odhlašovat zpětně. Pokud strávník onemocní náhle, mohou si rodiče vyzvednout oběd do jídlonosičů pouze 1.den nemoci a to mezi 11.15 hod. – 11.40 hod - výdejna Zemědělská a mezi 11:15 - 11:40 hod. - výdejna Jugoslávská.
Nárok na zvýhodněnou cenu stravy tj. pouze za cenu potravin má strávník pouze 1.den neplánované nepřítomnosti ve škole nebo školském zařízení ( vyhláška č.107/205 Sb. o školním stravování § 4, odst. 9 ).
Pokud tedy zákonný zástupce svoje dítě řádně neodhlásí ze stravování, dítě si stravu neodebere, ale školní jídelna ji připraví, bude zákonný zástupce povinen uhradit veškeré náklady na přípravu stravy ( tj. včetně osobních a věcných nákladů ).
 
Přístupový kód a heslo obdrží strávník v kanceláři ŠJ.
 
Změna druhu jídla 7 dní dopředu do 12 hodin na www.strava.cz. Pokud objednává strávník od prvního dne měsíce variantu 2, je nutno, aby byla platba na účtu ŠJ Blažkova nejpozději týden před počátkem měsíce. 
 

Platba stravného

 
Stravné se platí zálohově měsíc dopředu. Stravné je možno uhradit tímto způsobem:
Ze sporožirového účtu
Bankovní účet – inkasem
 
Banka – zadat souhlas s inkasem pro ŠJ Blažkova 9 , číslo účtu Komerční banka: 10006-55138621/0100 + variabilní symbol ( evidenční číslo strávníka – každý strávník má jiné - zadá školní jídelna). Doložit písemné potvrzení o zřízení souhlasu s inkasem do kanceláře ŠJ.
 
 
Stravné se vrací při ukončení docházky a pouze v hotovosti nebo na účet.
Všechny změny je nutno nahlásit do kanceláře školní jídelny.
 
 

Důležité upozornění!

 
V případě, že děti nebudou mít do 28. dne v měsíci zaplacené obědy na další měsíc, případně nepředloží potvrzení o zaplacení, nebude jim 1. den následujícího měsíce oběd vydán!
 
 

Základní pravidla provozu školního stravování

Žáci v klidu čekají před výdejnou na vyzvání dozoru. Bez přítomnosti dozoru nebo jiného vyučujícího nesmějí žáci do jídelny vstupovat.

Všichni strávníci jsou povinni chovat se v jídelně tak, aby byl zachován klid, kultura stolování, pravidla slušného chování a hygienická pravidla.

Dozor v jídelně je oprávněn žáka, který výše zmiňovaná pravidla porušuje, odeslat ven z jídelny a umožnit mu stravování teprve v případě, že již žák nebude tato pravidla porušovat.

Účastníci stravování používají pro přenášení stravy plastové podnosy.

Stravování probíhá v budovách školy, proto se na ně vztahují i ostatní ustanovení Školního řádu týkající se chování žáků ve škole.

Oprávněnost odběru oběda se prokazuje pomocí elektronické karty nebo čipu a čtecího zařízení.  Bez tohoto ověření nelze strávníkovi jídlo vydat.

Do výdejních prostorů nesmějí vstupovat osoby, které k tomu nejsou oprávněny ředitelem školy. Všem ostatním osobám je vstup do těchto prostor z hygienických důvodů zakázán (žáci, vyučující, rodiče aj..).

Do školních jídelen – výdejen není z hygienických a provozních důvodů povolen vstup cizím osobám, které nejsou předmětem stravování.

Mimo dobu výdeje obědů není žákům vstup do jídelny dovolen.

 

Po dobu nemoci nemá žák nárok na dotovanou stravu

Pouze první den nemoci lze dotovaný oběd odnést ve vlastních jídlonosičích.

Od druhého dne nemoci je nutno oběd nemocnému žákovi odhlásit - viz následující.

 

Žák má nárok na zvýhodněnou cenu oběda pouze ve dnech, kdy se účastní vyučování. V případě, že se žák neúčastní vyučování, je nutno jeho oběd odhlásit.

Pokud se tak neučiní, bude kuchyň od druhého dne absence účtovat plnou cenu oběda, včetně osobních a věcných nákladů.

 

Do sklenic se z bezpečnostních důvodů strava nevydává. Doba pro výdej do nosičů je stanovena od 11.15 do 11:40, mimo tuto dobu nelze takto obědy odebírat.

Výdej do nosičů se provádí u zadního vchodu do výdejny Zemědělská 29 z ulice Jugoslávské, nelze vstupovat do jídelny.

Výdej do nosičů pro děti z budovy Jugoslávská 126 probíhá u zadního vchodu do výdejny také z ulice Jugoslávská (velká brána do areálu).

 Zaměstnancům lze za zvýhodněnou cenu poskytnout jedno hlavní jídlo v průběhu stanovené směny.

  V průběhu takto stanovené směny lze poskytnout za zvýhodněnou cenu jedno hlavní jídlo, pokud přítomnost v práci trvá alespoň 3 hodiny.

 Pro nemocné strávníky je možný výdej obědů do nosičů a to pouze první den jejich nepřítomnosti.

 

Všichni účastníci stravování jsou povinni dodržovat pravidla bezpečného chování v prostorách školních výdejen stravy.